سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزا نباشد آنکه دانشمند نیست، خوشبخت شمرده شود و آنکه مهربان نیست، ستوده به شمارآید . [امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 87 دی 21 , ساعت 3:3 عصر
شلیک خمپاره و تیراندازی به سمت عزاداران حسینی در ایالت سرحد پاکستان منجر به شهادت پنج عزادار و به آتش کشیده شدن منزل سه تن از شیعیان شد.
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، هزاران شیعه عزادار حسینی که از روز جمعه برای برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان از مناطق مختلف "اورگزئی ایجنسی" به سمت شهرستان هنگو در ایالت سرحد پاکستان پیاده در حرکت بودند، شب گذشته توسط عده‌ای تروریست مورد حمله چندین خمپاره و تیراندازی قرار گرفتند.

عزاداران حسینی که دو کیلومتر دور از شهرستان هنگو بودند، در منطقه "شاهو خیل " مورد حمله خمپاره‌ای و تیراندازی نیروهای افراطی القاعده و طالبان قرار گرفتند که در این حمله پنج عزادار شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

به دنبال این حادثه ترورستی ارتش پاکستان نیز واکنش نشان داد و با شلیک گلوله به سمت نیروهای تروریست سه تن از آنان را به هلاکت رساند.

فراطیون طالبان در منطقه "اورگزئی ایجنسی" ضمن پایمال کردن حق شیعیان دولت شریعت اعلام کرده‌اند.

درگیری میان عزاداران و افراطیون طالبان ار دیشب تاکنون ادامه دارد و تاکنون منازل سه تن از شیعیان در منطقه "علی آباد" شهرستان هنگو توسط شبه نظامیان طالبان به آتش کشیده شده است.

مقامات نظامی و امنیتی پاکستان پس از اعلام حکومت نظامی در شهرستان هنگو به شیعیان اجازه برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا را ندادند.

این درحالی است که روز جمعه هزاران تن از شیعیان از مناطق مختلف "اورگزئی ایجنسی" برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی به سوی شهرستان "هنگو" چندین کیلومتر پیاده روی کردند.

"علامه عباس کمیلی" سناتور و رئیس ائتلاف جعفریه پاکستان از شهادت عزاداران در هنگو ابراز تاسف کرد و از دولت مرکزی اسلام آباد خواست فوراً برای حل مسئله اقدام کند و حق قانونی و آئینی برای برگزاری عزاداری به عزاداران داده شود.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ